Pemimpin

Pemimpin

Monday 26 October 2015

Catatan pemulaan

Alhamdulillah

Segala puji hanya padaMu Ya Allah
Segala ilmu yang dimiliki hanya pinjaman yang perlu dikongsi bersama masyarakat demi memastikan kesinambungan pemerintahan dan pentadbiran sebuah kerajaan yang dipilih rakyat kekal berada dilandasan yang betul dalam menempuh cabaran semasa.
Di saat ini dunia politik  Malaysia sedang dilanda gelombang perpecahan yang maha dahsyat . Umno parti keramat orang Melayu kini mengalami keretakan yang parah , PAS yang dulu dominan dikuasai golongan ulamak dan ustaz turut menerima bahangnya apabila calon presiden yang tewas Mat Sabu menubuhkan Parti Amanah dan membawa bersama ramai elit PAS yang mahukan pembaharuan dalam politik Malaysia.
Isu 1MDB , DEIG , GST menjadi rencah harian kehidupan rakyat Malaysia . Permainan persepsi semakin tidak terkawal dengan lontaran kritikan dan hentaman mantan Sang Perdana Menteri yang keempat serta serangan Sarawak Report dan Wall Street Journal. Penyingkiran bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turut memburukkan keadaan . Pembangkang menggunakan isu ini dengan begitu baik apatah lagi dibantu oleh sebilangan pahlawan papan kekunci yang mengaku sayangkan BN tapi pada masa yang turut membantu memberikan promosi kepada pembangkang untuk menjuarai isu ini.
Kewujudan kem cytro dalam Umno mendorong kearah perpecahan yang lebih buruk . Cytro cytro ini cukup hebat dan terlatih dalam mencipta dan menjuarai isu tetapi kini bergelut membantu menyediakan peluru untuk pembangkang dengan menghentam DS Najib , Tun , TSMY dan Zahid secara terbuka. Alangkah baiknya jika usaha yang sama dilakukan untuk membuka pekung pembangkang yang turut membusuk dengan dengan pelbagai isu dikala ini.
Cytro BN yang saya kenali adalah yang terbaik .
Ketepikan permusuhan sesama sendiri dan beri tumpuan kepada pembangkang

SELAMAT DATANG KE DARAH MERAH SANG SAKA

No comments:

Post a Comment