Pemimpin

Pemimpin

Monday 26 October 2015

UBAH

Makin ramai yang meluat dengan kekecohan politik yang berlaku ketika ini . Tidak kurang juga yang mula jauh hati dengan parti yang dulu pernah disanjung gara gara perbezaan pendapat antara orang nombor satu dan orang nombor dua dalam parti.
Pergeseran ini bukan sekadar membabitkan penyokong kedua dua pasukan malah turut membabitkan akar dan umbi. Krisis keyakinan mula melanda parti melayu itu sejak isu 1MDB dan isu derma 2.6 bilion dibangkitkan . Masing masing sibuk mempertahankan sumber sahih dan fakta masing masing walaupun siasatan PAC masih berjalan. Berilah ruang kepada PAC menjalankan amanah yang telah diberikan , berikan mereka sedikit masa lagi untuk memastikan isu 1MDB ini diselesaikan.
Tidak dinafikan isu 1MDB merupakan isu nasional yang mampu menjejaskan keyakinan rakyat marhaen tetapi selagi dalam proses siasatan kita harus yakin keadilan dan kebenaran pasti akan ditegakkan.
Terpulang pada kita untuk membaca setiap info dari Sarawak Report atau Malaysiakini tetapi harus diingat itu hanya sekadar laporan berita dan artikel yang belum disahkan . Tanggungjawab kita memastikan siasatan 1MDB berjalan lancar dan percaya proses keadilan akan berlangsung sebaiknya.
Mengalihkan isu 1MDB dengan menyerang peribadi individu tertentu hanya memburukkan imej UMNO, BN dan kerajaan sendiri. Apa kelebihan yang kita dapat dengan membongkar pentadbiran yang lepas ? Tidakkah membuktikan kita sebagai orang yang pernah mempertahankan kerajaan BN dulu sebagai hipokrit dan munafik? Adakah kita akan berkata tidak pernah tahu dan tidak pernah diberitahu kepimpinan dahulu teruk , zalim , pincang dan sebagainya. Kita yang pertahankan dan kita jugak yang merosakkan nama baik parti dan kerajaan. Segala apa yang kita lakukan sekarang ini dibaca dan dinilai. Penilaian yang memungkinkan kita kehilangan sesuatu yang paling berharga dalam pembentukan sebuah kerajaan yang mengamalkan demokrasi berparlimen .Ubah sebelum terlambat. Berhenti menyerang rakan rakan seperjuangan yang masih lagi kekal dalam parti yang sama. Seseorang perlu mengambil langkah pertama.. BERDAMAI

No comments:

Post a Comment