Pemimpin

Pemimpin

Thursday 11 August 2016

Coretan Awal Pagi

BERSATU
MERAH PUTIH
BUNGA RAYA

3 benda yang nampak ringkas tapi sudah mula terserlah kehebatannya dalam mencatur dan mencongak.
BERSATU
Hanya satu perkataan biasa sangat disebut tak kira oleh pemimpin atau orang biasa . Mudah diucap sukar dilaksanakan . Dalam PERKEMBAR ( UMNO ) sendiri ada perkataan bersatu. Dan ada banyak lagi parti yang didaftarkan telah dan pernah menggunakan perkataan BERSATU tapi tak pernah pulak menjadi masalah kepada Umno dan pimpinannya . Cuma kali ini Ku Nan melompat sikit ( tak boleh lompat tinggi nanti seluar terlondeh ) menyatakan kepada ROS perkataan BERSATU tu tak boleh pakai . Apakah alasannya ? Beliau sendiri tak ada jawapannya semata mata nak ambil hati bossnya. Adakah ROS akan ikut cakapnya ? ROS ini bukan Ros yang itu . ROS yang ini tak boleh tunduk pada Ku Nan yang katanya mewakili parti tak suka BERSATU digunakan oleh parti baru ini . Kalau Ros yang sorang lagi tu memang takkan ikut cakap Ku Nan jugak silap haribulan Ku Nan yang kena tundukkan kepala .Pelik la Ku Nan ni , tolonglah jangan buat perangai budak budak .Perkataan BERSATU tak pernah dipaternkan sapa sapa pun boleh guna .
Merah Putih .
Ingat lagi gelombang baju merah yang diadakan tidak lama dulu .Hebat dan masih terasa kehangatan itu sampai sekarang .Memang satu satunya himpunan paling berjaya mengumpulkan orang orang melayu tak ketinggalan juga cina dan india yang anti himpunan Bersih. Dan kini gelombang merah putih itu melanda facebook terutama pengguna dari Malaysia. Makin ramai yang tukar pic profile kepada warna tersebut dgn logo bunga raya. Makin hari makin bertambah . Petanda ramai netizen yang bakal jadi ahli atau menggunakan parti baru ini sebagai wadah perjuangan . Yang ternganga mestilah penganjur himpunan merah tempoh hari.
BUNGA RAYA
Malas nak cakap banyak . Logo bunga raya dikatakan sama dengan logo Botox . Tak boleh pakai langsung. Dek terlebih dedak mata jadi rabun nak bezakan imej bunga raya atau logo botox . Bunga Kebangsaan pulak tu .Rasanya tak lama lagi punahsihat punahsihat di sekeliling boss tu akan bagi cadangan tukar bunga kebangsaan . Nak buat macam mana sekarang ni tak ada yang mustahil di Malaysia.
Apa pun selamat berjuang semua . Pertahankan apa yang korang rasa betul .

KAMI AKAN BERSATU UNTUK MENGALAHKAN KAMU SEMUA BUAT PERTAMA KALI DALAM SEJARAH MALAYSIA.

No comments:

Post a Comment