Pemimpin

Pemimpin

Saturday 20 August 2016

Realiti hihi

Ini penilaian saya di zaman sekarang, bukan zaman saya, kerana dizaman saya ramai exco Pemuda ada kelulusan profesional saperti peguam, jurutera. arkitek dan jika masuk politik mereka dah buat bisnes. dah pakai kereta mewah atau sudah ada jawatan setpol atau ahli Parlimen..saperti shahrir samad, rais yatim, rahim tamby chik.. lepas itu baru bertanding exco.

Kini.. purata exco Pemuda Umno asal sepak kertas, kurang yg ada kelulusan profesional saperti peguam, arkitek, jurutera. Bila duduk dalam exco Pemuda UMNO mula berpindah rumah.. kereta buat Proton bertukar menjadi kereta import. dah ada kereta.. ada motor kuasa tinggi pula. Cuti tidak lagi d
Port Dickson, Genting atau Cameron Highland atau Pulai Pinang.

Tiba2  bertukar gaya.. tak pernah
main golf main golf.. dizaman saya boleh kira dengan jari, EXco yang
main golf, pakaian pun, beli jenama yang ada branding. zaman saya. saya tak tahu apa baju yang berjenama dia pakai.. kerana dlm semua majlis politik.. semuanya majlis politik.

Soal hisap curut, memang tak ada. hisap rokok pun berkongsi. walau pun rokok murah. Tapi tak hypokrit..jika main trup sesama kami. banyak minta kalah dari menang.. sebab yang menang akan belanja makan.. Yang kalah akan
mengaku kalah dua kali dari yang sebenar kalah.. Kalah RM20.00 kata kalah RM50.00.. akhir tak ada siapa yang menang, yang menang jadi kalah.. yang kalah jadi menang.

Sang Kelembai: Hari ini semuanya berubah.. Pemuda UMNO sebahagian sudah bertukar dari pemuda dan manusia bertukar menjadi beruang.. kerana mengejar peluang.

Alor Star
August 21. 2016

No comments:

Post a Comment