Pemimpin

Pemimpin

Monday 15 August 2016

Press Release GKCM

PRESS RELEASE
MONDAY 15 AUG 2016

Official Statement GKCM

Serangan terhadap Tun Mahathir akan melahirkan berjuta lagi Mahathir.

1. Ketika Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil beberapa hari untuk berehat di IJN berikutan jangkitan kuman di dada, pemimpin UMNO kelihatan terus menerus menyerangnya.

2. TV3 terus dijadikan alat medan serangan terhadap Tun Mahathir secara habis-habisan.

3. Yang jelas serangan berterusan ini adalah bertujuan untuk memastikan bahawa pengkritik utama Presiden UMNO ini diperlakukan seburuk mungkin agar kepercayaan masyarakat terhadapnya akan terjejas.

4. Menyedari bahawa media kerajaan masih mempunyai peranan dalam kalangan masyarakat pertengahan tahun dan yang sudah berusia, TV3 digunakan secukupnya agar apa saja yang diperkatakan oleh Tun akan dipandang sepi.

5. Tindak tanduk pemimpin UMNO yang menggunakan TV3 tidak ubah seperti golongan peguambela yang cuba melindungi kliennya dengan sengaja menimbulkan keraguan terhadap saksi utama pendakwaan.

6. Ini adalah kerana apa saja yang didedahkan oleh Tun M mengenai 1MDB dan Dato Seri Mohd Najib akan mendapat perhatian dan minat yang luas.

7. Tun dilihat sebagai karektor yang perlu 'ditangani' kerana pengaruh besarnya terhadap masyarakat negara ini.

8. Dalam setiap character assasination (pembunuhan karektor), empat perkara akan digunapakai oleh musuh.

9. Empat perkara ini ialah 'Discredit' (Cemar), 'Defamation' (Fitnah), 'Demonize' (Memburuk)dan 'Dehumanize' (Tidak berperikemanusiaan).

10. Pemimpin UMNO lupa bahawa Tun Mahathir telah sebati dengan jiwa golongan yang membesar dalam zamannya. Bagi mereka Tun adalah segalanya.

11. Tun Mahathir bukanlah karektor yang mudah untuk dibunuh kerana beliau tidak peduli dengan apa yang dilabelkan terhadapnya kerana kebenaran dan kepentingan  negara itu lebih penting daripada kehilangan gelaran sebagai negarawan.

12. Cubaan 'membunuh karektor' terhadap Tun Mahathir hanya merupakan tugas yang sia-sia kerana ia hanya akan menyemarakkan api perjuangan penyokong Tun yang selama ini hanya berdiam diri dan memendam amarah yang tidak dapat dibendung lagi.

13. Percayalah 'pembunuhan karektor' terhadap Tun Mahathir akan melahirkan sejuta lagi karektor pejuang seperti beliau.

#Berani Kerana Benar

Kamarulazman Habibur Rahman
Presiden GKCM

KENYATAAN MEDIA
ISNIN 15 OGOS 2016

No comments:

Post a Comment