Pemimpin

Pemimpin

Wednesday 10 August 2016

KENYATAAN AKHBAR KAMARULAZMAN HABIBUR RAHMAN SETIAUSAHA PENAJA PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA  (BERSATU)  MENGENAI PENDAFTARAN KEAHLIAN.

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

1. Alhamdulillah. Dengan izin Allah, akhirnya pada 9 Ogos 2016 kita telah melakar sejarah baru yang penuh bermakna dalam perkembangan politik tanahair apabila berjaya membuat permohonan resmi kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) bagi penubuhan sebuah parti politik baru yang dikenali sebagai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

2. Sambutan terhadap BERSATU amat menakjubkan dan menjadi sebutan masyarakat dari segenap lapisan masyarakat. Dalam tempoh beberapa jam sahaja kita telah dihujani dengan ribuan permohonan untuk menjadi ahli BERSATU.

3. Dalam kegairahan orang ramai menjadi ahli, ramai pula yang telah mengeluarkan borang keahlian untuk menyertai BERSATU.

4. Saya ingin menjelaskan di sini bahawa sebarang pendaftaran keahlian hendaklah dilakukan setelah BERSATU mendapat kelulusan daripada ROS.

5. Justeru bagi mengelakkan sebarang halangan, kekeliruan dan kekangan terhadap kelulusan BERSATU, saya ingin menyeru agar semua pihak bersabar dan jangan mengeluarkan sebarang borang keahlian sendiri yang akan mengelirukan orang-ramai.

5. Yakinlah kita mempunyai borang keahlian sendiri dan sebaik sahaja kita mendapat kelulusan daripada ROS, borang ini akan diedarkan sama ada diisi secara atas talian ataupun secara manual melalui borang.

6. Minat dan kerjasama anda semua amat amat dihargai dan dialu alukan.

Sekian. Terima kasih.

KAMARULAZMAN HABIBUR RAHMAN
Setiausaha Penaja
BERSATU

No comments:

Post a Comment